Hoe werkt het

Simpel een energielabel bestellen

Een energielabel voor een appartement, rijtjeswoning of tussenwoning, villa of een ander soort huis kun je nu eenvoudig aanvragen bij een gecertificeerde energie adviseur. Volg de stappen en vind jouw beste aanbod.

Kies uit het beste aanbod

1. Invullen van de juiste gegevens

Vul je postcode en huisnummer in en het adres verschijnt. Geef aan welk type woning het is en of het juiste aantal vierkante meters vermeld wordt (dit zijn gegevens die bij het kadaster geregistreerd staan).
Klopt het aantal vierkante meters niet ? wijzig dit simpel en ga verder. Geef aan binnen welke termijn het energielabel geleverd moet worden, dit betekent dat je binnen de afgesproken termijn het energielabel kunt downloaden en dus in bezit hebt.

2. Vraag een energielabel aan bij een gecertificeerd adviseur

Alle aangesloten adviseurs bij energielabel-check-en-bestel zijn gecertificeerd, ook wel EPA-W adviseur genoemd, en mogen een energielabel opmaken en registreren bij de overheid. De prijzen die genoemd worden zijn de all-in prijzen, geen verassingen achteraf met voorrijkosten of extra verwerkingskosten.
De adviseurs die aangesloten zijn bij energie-label-check-en bestel hanteren hun eigen prijzen, energielabel-check-en bestel heeft hier geen invloed of inspraak in. Zo kan het voorkomen dat een adviseur een hoger tarief rekent indien hij binnen 3 dagen een energielabel moet opmaken of pas over 2 weken.

Kies de gewenste energie adviseur en geef direct opdracht voor het opmaken van het energielabel. Je ontvangt direct een opdrachtbevestiging per email.

3. De energie adviseur neemt contact op en bezoekt de woning

Binnen 24 uur wordt je gebeld voor het inplannen van de woning opname. De adviseur verschijnt vervolgens volgens afspraak op de gewenste datum en tijdstip voor het opnemen van de woning.
Deze opname zal een uur tot anderhalf uur duren waarbij hij 150 kenmerken van de woning noteert zoals:

  • Gebouwtype, bouwjaar, oppervlakte leefruimte
  • Het aantal vierkante meters gevel, dak en vloer
  • De isolatie van de gevel, dak , vloer en type beglazing
  • De technische installatie zoals verwarming, tapwater, zonnepanelen, koeling

4. Betaling – ontvangst en registratie energielabel

Nadat de adviseur het energielabel heeft opgemaakt ontvang je een betalingslink in je mailbox, middels deze link kom je in een veilige betaal omgeving. Nadat de betaling is overgemaakt aan de adviseur kun je het energielabel downloaden. Op dat moment word ook het energielabel automatisch geregistreerd bij de overheid.

Vind het beste aanbod

Start met het invullen van je postcode en huisnummer

Energielabel aanvragen

Niet eens met het energielabel

Op het moment dat je het niet eens bent met het opgemaakte energielabel door de adviseur is het verstandig om eerst het controle rapport door te nemen. Staan hier onjuistheden in? Neem dan direct met hem of haar contact op en bespreek dit met de adviseur. Wellicht zie je bepaalde isolatiemaatregelen niet in het rapport staan of zijn bepaalde kenmerken van de woning niet goed overgenomen. Samen met de adviseur kom je er in 99% van de situaties wel uit. Lukt het niet om er samen uit te komen dan kan er contact gezocht worden met de certificaathouder, dit is de partij die het energielabel heeft geregistreerd.

Klantenservice

Heb je na het lezen van deze informatie nog een vraag of kom je er niet uit met de door jou gekozen adviseur? Dan helpen wij je graag verder. Start met het lezen van de meest gestelde vragen.
Neem daarvoor gerust contact met ons op per mail: info@ep-nederland.nl. Deze klantenservice kost niets omdat wij een vergoeding vanuit de adviseurs ontvangen.

Meest gestelde vragen

All-in tarief

All-in tarief
Geen bijkomende kosten zoals voorrijkosten of afmeldkosten en inclusief btw

Wat is een opdrachtbevestiging ?
Een opdrachtbevestiging is een schriftelijke vastlegging via de mail tussen jou en de energielabel-adviseur. Door een opdrachtbevestiging is het zowel voor jou als de adviseur duidelijk wat voor opdracht hij gaat uitvoeren.

In de opdrachtbevestiging vind je informatie over:

  • de door jou gekozen energielabel-adviseur met bedrijfs- en contact informatie
  • het All-in tarief en de opdrachtomschrijving
  • huidige energielabel van een woning
  • kadaster informatie

Wat is een opdrachtbevestiging

Een opdrachtbevestiging is een schriftelijke vastlegging via de mail tussen jou en de energielabel-adviseur. Door een opdrachtbevestiging is het zowel voor jou als de adviseur duidelijk wat voor opdracht hij gaat uitvoeren.

In de opdrachtbevestiging vind je informatie over:

  • de door jou gekozen energielabel-adviseur met bedrijfs en contact informatie
  • het All-in tarief en de opdrachtomschrijving
  • huidige energielabel van een woning
  • kadaster informatie
  • indicatie tijdstip inspectie

Afspraak energielabel-adviseur

Zodra jij de opdrachtbevestiging hebt ontvangen neemt de energielabel-adviseur zo snel mogelijk contact met je op voor het inplannen van de inspectie.
In de opdrachtbevestiging vind je informatie over de door jou gekozen adviseur of adviesbureau. Je kunt hem of haar direct bereiken via de adres gegevens in de opdrachtbevestiging.

Inspectie woning

De inspectie van een woning duurt meestal 1 tot 2 uur. Afhankelijk van de grote van de woning, een tussenwoning neemt minder tijd in beslag dan een vrijstaande woning.

De informatie uit de inspectie wordt vervolgens verwerkt via geattesteerde software en vertaald in een concreet rapport.

Betaal veilig online

De factuur, het energielabel en bijlage wordt via de mail geleverd samen met een betalingslink.

Voorkom misstanden en betaal veilig online via de betalingslink aan de adviseur

Download energielabel

Je kunt het energieabel binnen enkele minuten downloaden als je de factuur via de betalingslink hebt betaald.

Energielabel geregistreerd

He energielabel word automatisch geregistreerd bij de overheid

Onze verdiensten

Energielabel-check-en-bestel.nl krijgt een bescheiden vergoeding vanuit de aangesloten adviseurs.